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E-Triton Luxe

Weight 25,0 kg
Sizes  52, 55, 58, 61 cm
Frame Aluminium 6061
Color(s) Granite Grey

Pricing

Price
On Request

Der Name ist Programm.

Sportlicher Luxus auf zwei Rädern hat einen Namen: STEVENS E-Triton Luxe. Denn hier steuert der harmonische Bosch-Antrieb nicht nur sein sattes Drehmoment bei – sein Nyon-Display weist dem Triton-Fahrer auch den schnellsten (oder schönsten!) Weg zum Ziel. Und sonst? Feinste Zutaten, wohin das Auge blickt ... auch wenn es dabei den in den Rahmen integrierten Akku glatt übersieht.

  • Komplett neu entwickeltes sportliches Pedelec mit Shimano Deore XT/SLX-Schaltung
  • Bulliger Bosch CX-Antrieb mit 250 Watt und 75 Nm – dazu der integrierte PowerTube 500-Akku
  • Nyon-Bordcomputer mit Navigations-Funktion und Bluetooth-Kommunikation
  • Hochwertige Ausstattung: Luftfedergabel mit Lockout und Steckachse, 70-Lux-Scheinwerfer, …
  • Neue, fein dosierbare Shimano BR-M6000-Scheibenbremsen

Technology

Bosch Nyon On-Bord Computer

For the most preciuos STEVENS pedelecs BOSCH goes the full nine yards and presents the Nyon Display - the world's first all-in-one on-board computer for bikes: e-drive activation and monitoring, GPS, fitness coach … combined with a specially designed smartphone app plus online portal a lot more is possible. If it's planning your route on your PC at home or managing your fitness data, the do-it-all Nyon is designed to statisfy any demand in information a cyclist can ever have.

500-Wh-Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Integrated Pannier Rack Mount dropout

In collaboration with pannier rack specialists Tubus and Racktime STEVENS' engineers have developed a dropout that also serves as an elegant pannier rack mount. It not only looks fantastic, it also ensures that forces caused by luggage or large amounts of groceries are evenly transmitted inot the frame - resulting in a more stable and safer design.

Reifenfreiheit bis 47mm

Wer häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann bis zu 47 mm breite Reifen montieren – und dann von mehr Fahrkomfort und Pannenschutz profitieren, die deren größeres Luftvolumen mit sich bringt, weil nunmehr mit geringerem Reifenluftdruck gefahren werden kann. Die Rahmen und Gabeln dieser Bikes sind jedenfalls schon darauf vorbereitet.

Even when you can't see the strut that connects the pannier rack to the fender - it is there. The strut runs below the fender and provides - in connection with the rack mounted to the fender - more stability and lateral stiffness.

Lenker-Scheinwerfer (Pedelec)

Systemlaufräder

Die erhöhte Anbringung vor dem Lenker-Display sorgt für eine noch bessere Ausleuchtung der Straße als bei der herkömmlichen Gabelmontage, da der Reifen keinen Schatten wirft. Und das ist gut so, denn schließlich sind Sie mit unseren Top-Pedelecs ja auch schneller unterwegs als bisher gewohnt.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. Riders of allround bikes and pedelecs will benefit from a better stability caused by hydroforming even when they are touring with heavy luggage.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Hydraulic Disc Brakes – Trekking

There is no more reliable brake system than hydraulic disc brakes - that is why we strongly advice everyone, who is riding their cross, trekking- or city bike 12 months a year to choose one of our models with the „DISC“ suffix. Brake power is easy to modulate and does not fade a bit in the wet. Also the brakes are almost maintenance-free. And your local STEVENS dealer will gladly explain to you what you need to take care of when removing and re-installing a wheel

Equipment

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061
  • Achse: QR10x135
  • Bremse: Postmount-Disc 160
  • Tretlager: Bosch
  • Zugverlegung: intern
  • Schutzblech- u. Gepäckträger-Ösen
  • Tragegriff
  • PowerTube-Fach (abschließbar)
Front fork
SR Suntour Mobie25-Air LOR
  • Federweg: 63 mm
  • Luftfederung
  • Lockout
  • Konischer Gabelschaft 1 1/8" - 1 1/2"
  • Achse: QR15x100
  • Bremse: Postmount-Disc 160
  • Schutzblech-Ösen
Headset
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Obere Lagerschale: ZS44/28,6
  • Untere Lagerschale: ZS55/40
Brakes
Shimano BR-M6000
  • Hydraulische Scheibenbremse
  • Scheibe: SM-RT54
  • Scheibendurchmesser: 180/160 mm
  • Center-Lock

Drivetrain

Engine
Bosch Performance Line CX
  • Nenndauerleistung: 250 W
  • Max. Drehmoment: 75 Nm
Accumulator
Bosch PowerTube 500
  • Kapazität: 500 Wh/13,4 Ah
  • Spannung: 36 V
  • Technologie: Li-Ion
Breakaway at
25km/h (zulassungsfrei)
Mileage
Siehe BOSCH-Reichweiten-Assistent
No of notches
4 Fahrmodi mit Unterstützungslevel 50-300 % plus Schiebehilfe
Crankset
Oxygen E-Scorpo
  • 18 Z.
  • Tretlager: Bosch / ISIS
  • Kettenschutz
Chain
Shimano CN-HG95
Derailleur r
Shimano Deore XT Shadow
  • RD-M781-DSGS
  • 10fach
  • Direct Mount
  • Gesamtkapazität: 43 Zähne
Cassette
Shimano CS-HG81
  • 10fach
  • Abstufung: 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32 Zähne
Pedals
ATB Alu Pro Reflex
Gear ratio
Zoom 3.11 - 9.04 m, 1*10

Wheelset

Hubs
Shimano Deore XT
  • HB-M8010 | FH-M8000
Rims
Oxygen SL-D A21
Tires
Schwalbe Marathon Performance
  • Reifengröße: 47-622
  • Endurance Compound
  • GreenGuard
  • Reflexstreifen

Cockpit

Handlebar
Oxygen E-Scorpo
  • Breite: 660 mm
  • Kröpfung: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Klemmung: 31,8 mm
Stem
Oxygen E-Scorpo
  • Lenkerklemmung: 31,8 mm
  • Winkel: 17°
Saddle
Selle Royal Freccia Gent
Seatpost
Oxygen E-Scorpo
  • Länge: 320 mm
  • Durchmesser: 30,9 mm
  • Einstecktiefe min. 100 mm
Shiftlever
Shimano SLX
  • SL-M7000
Brakelever
Shimano BL-T6000
  • 3-Finger
Display
Bosch Nyon
  • Navigations-Funktion
  • Fitness-Funktionen
  • Bluetooth-Kommunikation zur Smartphone-Integration
Lighting
B+M IQ-XS T 70 Lux | Shine Evo
  • Beleuchtungsstärke (vorne): 70 Lux
  • Nahfeldausleuchtung
  • Tagfahrlicht
  • Standrücklicht

Data

Weight
25,0 kg
Sizes
52, 55, 58, 61 cm
Color(s)
Granite Grey
Laden weight
140 kg
  • Fahrrad inkl. Fahrer, Bekleidung und Gepäck
 

Test Reports

Logo Tourenpedelec in Hochform

Tourenpedelec in Hochform

02/2016

Looking for a touring pedelec and fun machine? Look no further than the Stevens which is both on a very high level.
Logo Fast ein Familienmitglied

Fast ein Familienmitglied

/2016

Be it work horse, family "van" or commuter bike: The E-Triton makes daily routine a lot easier.
Logo ElektroBIKE: Testsieg fürs Triton Luxe

ElektroBIKE: Testsieg fürs Triton Luxe

/2015

The Luxe suffix in the E-Tritons name is meant literally. With high-quality ingredients Stevens has created a superior sporty touring bike with a powerful e-drive. Perfect.

Geometry

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Frame height (cm) 52 55 58 61 Measuring mode
Seattube length A1 669 679 695 708 nominal
Seattube length A2 520 550 580 610 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 491 520 546 575 bottom bracket to top of top tube
Top tube length B 570 580 590 600  
Top tube horizontal C 597 605 615 623 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 70 70 71 71.5  
Seattube angle (°) E 72 72 72 72  
Wheelbase F 1135 1143 1142 1144  
Chainstay length G 496 496 496 496  
Headtube length H 170 180 190 200  
Bottom bracket drop I 65 65 65 65 distance of bottom bracket to hub level*
Bottom bracket height K 297 297 297 297 distance to ground*
Fork rake L 42 42 42 42  
Slope M 165 152 134 120 top tube level distance front to rear
Wheel radius N 362 362 362 362 incl. tires
Standover height O 819 840 862 886 top of top tube to ground**
Fork build height P 455 455 455 455 incl. lower headset cups*
Front wheel - bottom bracket Q 646 655 653 655  
Reach R 390 395 400 404 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 638 647 661 673 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.64 1.64 1.65 1.67 ratio stack to reach
Seatpost diameter   30.9 30.9 30.9 30.9  
Stem length   100 100 110 120 center-center
Stem angle (°)   17 17 17 17  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Handlebar width   660 660 660 660  
Cranklength   170 175 175 175  
    52 55 58 61  

* Values measured with rider on board and slightly compressed front fork / rearshock (regular riding position)

** measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube, fork and rearshock not compressed (static)

// NEVER STOP